Powered By Blogger

Ionut POCLID

Fotografia mea
Botosani, Botosani, Romania

joi, martie 26, 2009

Sfaturi pentru cei care merg in Ucraina (cu masina)

Cine merge in Ukraina trebuie neaparat sa aiba de acasa vreo 50 de hrivne (moneda ukraineana), paritatea este de 11 hrivne la un euro. De preferinta hrivnele in modena mica. Eu am avut 20 dar si putina bafta.
-la iesirea din tara, in cazul meu pe la Siret obligatoriu popas la duty free (tigari, malturi, etc..)
Intrare in Ukraina, politistul noteaza numarul si nr. persoanelor din masina, 0,5 min. Obligatoriu hirtie pentru stampile (un biletel alb semnat de politist, fara nimic de formular special in el). Completare imigration card(hahahahahahaha), oricum scrii de te doare mina.
Popas la alt politist intrebare: "Este traditia?" "Este, este". Ghinion am o hirtie de 20 de hrivne. Cuminte politistul da rest 15. Apoi se aplica prima stampila. Macar am facut rost de bani marunti.
Pus 10 hrivne in pasaport, dat actele toate la vames. Repede banii la sertar, stampile viza intrare, a doua stampila pe hirtiuta. Mai e una. Frig de mori, ninge tare. Din nou actele la alt birou in partea diametral opus, nu stiu ce se intimpla acolo, inca 5 hrivne, ultima stampila. Gata pa. Concluzie: in Ukraina se da rest la spaga (valoare spagii 0,5 euro, fomisti rai se pare, sau afacerisri buni: rulaj mare adaos mic?).
Pina la Cernauti mers incet cu masina, nu mai aveam bani sa platim amenzile de la rutiera, de fapt mergeam asa incet incit pe politistul cu radarul tip pistol era sa-l buseasca risul. Oricum nu ne-a oprit.
Cernauti: doua orase in unul singur. Orasul sovietic, strazi proaste, superproaste, noroi, oameni saracacios imbracati, blocuri de placi, strazi late, sensuri giratorii imense, semafoare nesincronizate, multe masini lada, fara reguli la circulatie, vai de mama lor. Orasul vechi superb. Magazine de firma, fete frumoase, stradute inguste pavate cu granit la fel ca Viena, Budapesta, hoteluri, restaurante, institutii, banci, parcuri, statui, multe multe biserici, plachete cu Eminescu peste tot: aici a stat 3 ani, aici a luat masa, aici a stat pe banca, aici a facut pipi la tufis:)).
De cumparat neaparat din Ukraina: vinuri si coniace georgiene (nu inteleg daca intrebi de Georgia, ei stiu doar de Gruzia), peste de la Oceanul Inghetat (icre, somon, preparate de peste). Magazinele supravegheate video, dar de paznici prosti. Am stat jumatate de ora la casa sa-i lamurim ca nu am mai cumparat icre negre ci doar ne-am uitat la ele. Vazusera pe camera ca am zabovit mai mult la raft. Nu intelegeau unde le-am ascuns, sau de fapt erau convinsi ca le-am mincat la fata locului:)). Cumparaturi la 2 malluri, de fapt niste magazine putin mai rasarite, oricum cel de alimentare era bine aprovizionat.
Am cautat foarte tare un restaurant bun, ni s-a recomantat ceva, restaurantul horelului Kiev. Am cerut mincare tradtionala ukraineana, ni s-a adus mincare de meniu felul 1, 2 si desert cu ceai. Iefineala, trei persoane am mincat cu 9 euro. Chelnerita vorbea romaneste dar tot n-a intelec ce vrem, asa ca am mincat ce ne-a adus. Am putut sa alegem doar ce numar de meniu dorim. Erau 3 numere. Restaurantul frecventat la ora prinzului de multa lume, oameni la costul probabil birograti iesiti in pauza de masa. Surprinzator orchestra, cu romante rusesti. Frumoase ele da` tre sa ai o stare anume sa le asculti, o stare data probabail de mai multa vodka ca de obicei.
Plecarea spre casa la orele 16. La 100 de metri de intrarea in vama ,politia, rutiera de data asta n-am scapat. Nu conta cu ce viteza mergeai, pe radar la ei tot 94 de km/ora arata. Parlamentari, luat carnet, proces verbal, trebuia intoarcere Cernauti, si asteptat a doua zi la Tribunal recuperarea. Pina la urma 50 de eu (cam mult) au fost suficienti sa-l convinga pe politai sa ne lase in pace. A fost a doua amenda de cind merg in Ukraina, dar prima parca n-a durut asa de tare. Stat mult in vama, traditia la intoarcere cite 10 hrivne de control si sint vreo 4. La ultimul n-am mai avut si s-au multumit cu 7 lei. Buni si aia.
In principiu e de mers in Ukraina, tura viitoare am sa ma duc la Kiev, numai 550 de km, numai ca trebuie sa fii pregatit sa dai spaga la orice organ, pentru absolut orice. Am trait tot timpul cu senazatia ca se anunta intre ei cind prind pe cineva bun de penit.

Un comentariu:

  1. Domnule nu e asa cum zici tu,ar fi mai bine sa te gandesti in ce tara traiesti tu.

    RăspundețiȘtergere

ClickComments